Bemutatkozás

A Torik Car Plusz Kft. folyamatosan fejlődő vállalkozás.

Telephelyünk Győr egyik frekventált helyén az M-1 autópálya, valamint a 85-ös Soproni út kereszteződéséhez közeli volt ÁFÉSZ telepen található.

Tevékenységeink:
- analóg, és digitális tachograph-ok illesztése, hitelesítése, javítása
- digitális órák-, sofőrkártya letöltése
- sebességkorlátozó időszakos vizsgálata
- diagramtárcsák forgalmazása
- jeladók minden típushoz

FORGALMAZOTT TACHOGRÁF TÍPUSOK

Kienzle

Kienzle, Siemens VDO 1324

Kienzle, Siemens VDO 1319

Kienzle, Siemens VDO 1318

Motometer

Moto-Meter EGK 100

Actia

Actia kártyás digitális tachograph

Stoneridge

Stoneridge SE5000

CONTINENTAL

VDO CONTINENTAL 1381

Szakembereink folyamatos, szakmai képzésének köszönhetően partnereink gyors és minőségi szolgáltatásban részesülnek.
Igény szerint kiszállással igyekszünk segíteni a szállítmányozó cégek kiszolgálását.

Ügyfeleink elégedettsége és vállalkozásunk folyamatos fejlődése a hosszú távú célunk.
Mindent megteszünk annak érdekében, hogy megrendelőinket kedvező vállalási árainkkal, munkánk minőségével, a határidők betartásával, teljes körű kiszolgálással tartsuk meg.

Cégünk folyamatosan fejlődő vállalkozás, melynek keretében analóg, és digitális tachograph-ok illesztése, hitelesítése, javítása, digitális órák-, sofőrkártya letöltése sorolható tevékenységi körünkbe.

 Emellett szakembereink folyamatos, szakmai továbbképzésben részesülnek, ami lehetővé teszi, hogy partnereink gyors és minőségi szolgáltatást kapjanak.

Igény szerint kiszállással igyekszünk segíteni a szállítmányozó cégek kiszolgálását.

 Mivel céljaink között hosszú távon vállalkozásunk fejlődése szerepel, mindent megteszünk annak érdekében, hogy megrendelőinket kedvező vállalási árainkkal, munkánk minőségével, a határidők betartásával, teljes körű kiszolgálással tartsuk meg.

Szolgáltatásaink:

Tachográf órák javítása, beépítése és illesztése

Motométer

Kienzle (Siemens VDO)

Veeder Root órák illesztése, egyes típusok javítása

Sebességkorlátozó időszakos vizsgálata

Digitális tachograph órák kalibrálása, adatletöltése és archiválása

Gépkocsivezetők digitális adatkártyájának adatletöltése és archiválása

 

TACHOGRÁFRÓL

Általános tájékoztató a digitális tachográfokról

 

Az Európai Unió rendeletben (a Tanács 1998. szeptember 24-i 2135/98/EK rendelete) határozta meg a digitális tachográfok bevezetését, tette mindezt a vezetési- és pihenőidők fokozottabb betartatásának érdekében. A rendelkezés célja továbbá a közutak biztonságosabbá tétele - közlekedésbiztonság növelése -, illetve a tisztességes versenyhelyzet megteremtése Európa országaiban. A digitális tachográfok kötelező alkalmazása a 3,5 tonna feletti megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművekre, valamint a 9 főnél több ülőhellyel rendelkező személyszállító járművekre terjed ki. Az esetleges kivételekről a 3820/85/EGK tanácsi rendelet 4. cikke ad tájékoztatást.

Egyre több digitális tachográfokkal felszerelt nehéz tehergépjármű megjelenésével kell számolnunk a közutakon, mivel a digitális tachográfok kötelező bevezetése 2006. május 1-jével megtörtént.

A 3820/85/EGK rendeletet felváltó közösségi jogszabály (az Európai Parlament és a Tanács 2006. március 15-i 561/2006/EK rendelete) az EU Hivatalos Lapban történő megjelenésétől számított 20. napon lépett hatályba - 2006. május 1. - és kimondja, hogy a hatálya alá tartozó gépjárműveket első alkalommal már csak kizárólag digitális tachográffal felszerelve lehet forgalomba helyezni.

Hazánkban 2006. június 30-tól megkezdődött a digitális tachográf műhelykártyák kiadása. A megfelelő feljogosítással rendelkező tachográf műhelyek által foglalkoztatott, és a digitális tachográfokra kiképzett munkatárasak által beadott kártyaigényléseknek megfelelően folyamatosan készülnek a műhelykártyák, így az ország egyre több pontján nyílik lehetőség a digitális tachográffal szerelt gépjárműveknél a digitális tachográfokkal kapcsolatos műveletek elvégzésére (aktiválás, illesztés, beszerelés, javítás, adatletöltés, stb.).

Ezen felül a környező országokban a gépjármű első útja során is végrehajtható az aktiválás, kalibrálás, de erről külföldön történő közúti ellenőrzés esetén - a szankciók elkerülése végett - fel kell tudni mutatni a műhellyel, a tárgyban lefolytatott időpont-egyeztetésről szóló dokumentumot.

Az említett műveletek díja nincs rögzítve és ezért tanácsos előre tájékozódni e tekintetben a választott műhelynél.

Magyarországon a digitális tachográf kártyáknak a közlekedési hatóság által történő kiadása 2006. májusban megkezdődött.

 

A digitális tachográf rövid ismertetése

A digitális tachográf elektronikus úton rögzíti a gépjárművezető által vezetéssel, pihenéssel és egyéb munkavégzéssel eltöltött időt. Ezeket az adatokat mind a fedélzeti egység, mind pedig a kártya tartalmazza; az előbbi kb. 365 nap adatainak tárolására képes, az utóbbi pedig kb. 28 napot tud tárolni. A kártyán található adatokat rendszeres időközönként - kb. 3 hetente -, illetve minden egyéb indokolt esetben javasolt letölteni az adatvesztés elkerülése érdekében.

A fedélzeti egység az adatokat rögzítő készülék, azaz maga a digitális tachográf. Nem tartalmazza a jeladó egységet és egyéb összekötő kábeleket sem.

A készülék kezelése könnyedén elsajátítható, és számos, a gépkocsivezető munkáját megkönnyítő funkcióval rendelkezik (pl. tevékenységek automatikus rögzítése, gépkocsivezető figyelmeztetése a pihenőidő közeledtére, tevékenységek nyomtatása, stb.).

A digitális tachográf kártyák ismertetése

A digitális tachográf kártyák mindegyike chipkártya, azonban a rajtuk feltüntetett adatok és a kártyák színei különböznek. A kártya iránti kérelmet a fővárosi, ill. a megyei közlekedési felügyeleteken működő munkaállomásokra lehet benyújtani 2006. májusától. Az igénylőlapok mintái a honlapunkon megtalálhatók a kitöltési útmutatóval együtt. A kártya iránti kérelem benyújtásától számított kb. 15 munkanapon belül eljut Önhöz a kártyája.

Minden kártyatulajdonos egy kártyafajtából csak egy, személyre szóló kártyát birtokolhat. Az üzembentartói kártyából viszont, mivel az nem személyre, hanem vállalkozásra szól, több is lehet.

 

A kártyák jellemzői

Gépjárművezetői kártya: érvényessége 5 év, a kártya alapszíne fehér, fényképpel ellátott;

Üzembentartói kártya: érvényessége 5 év, a kártya alapszíne sárga;

Műhelykártya: érvényessége 1 év, a kártya alapszíne piros, fényképpel ellátott;

Ellenőri kártya: érvényessége 2 év, a kártya alapszíne kék, fényképpel ellátott

A tachográf kártyák aktuális díját a 35/2006. (VI. 15.) GKM rendelet határozza meg.

A gépjárművezetői kártya, a műhelykártya és az ellenőri kártya fényképpel ellátott, személyre szóló kártya, tehát a kártya díj fizetése szokásosan az igénylő személy által történik.

Amennyiben a kártyaigénylés benyújtásakor a kártyát igénylő személy a munkáltatója által kiadott, a kártya díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségvállalást tartalmazó nyilatkozatot mellékel az igénylőlaphoz, úgy abban az esetben a számla a munkáltató nevére is kiállítható az igénylő nevének feltüntetésével együtt.

A digitális tachográf kártyák használatával megszűnnek a korongok által okozott nehézségek, mivel a kártya akár 28 napi adat tárolására is képes. Ugyanakkor felhívjuk a gépjárművezetők figyelmét arra, hogy amennyiben felváltva vezetnek analóg vagy digitális tachográffal felszerelt járművet, akkor két hétre visszamenőleg a korongokat is maguknál kell tartani és az arra felhatalmazott ellenőrnek át kell adni.

  1. május 1-jétől digitális tachográffal felszerelt, a rendelet hatálya alá tartozó járművet egy gépjárművezető csak akkor vezethet, ha rendelkezik digitális tachográf kártyával. A kártya nélküli vezetés az Európai Unió tagállamaiban komoly szankciót vonhat maga után.

Abban az esetben, ha a kártyáját elveszítette, ellopták, vagy hibásan működik, úgy 15 napig vezethet kártya nélkül, de tudnia kell igazolni, hogy ezen időszak alatt önhibáján kívül nem használta a kártyáját.

Az Európai Unió legtöbb tagországában már megkezdődött, illetve folyamatos a digitális tachográf kártyák kibocsátása, és a digitális tachográffal felszerelt járművek forgalomba helyezése, így számolhatunk azok közutakon történő megjelenésével.

Smart2 tachográf csere 2024-ben

Legyen Ön az első, és cserélje le időben a tachográf készülékét

Az új európai szabályok értelmében a nemzetközi fuvarozásban részt vevő összes teherautónak és autóbusznak hamarosan új tachográf készülékre lesz szüksége. Ráadásul minél hamarabb lecseréli a tachográf készülékét, annál hamarabb élvezheti annak előnyeit.

Amit az új tachográfról tudni kell

A smart tachográf új változatát (TCO2) az Európai Unió és az Egyesült Királyság területén a 2023. augusztus 21-e után nyilvántartásba vett összes nehéz haszongépjármű esetében kötelező.

 

 A nemzetközi fuvarozásban részt vevő, 2023. augusztus 21-e előtt forgalomba helyezett járműveknek is TCO2 tachográfra lesz szükségük. A készülékek cseréjére a következő határidők vonatkoznak.

 A jelenleg analóg vagy digitális tachográffal felszerelt járművek esetében 2024. december 31-ig kell elvégezni a cserét.

 A jelenleg első generációs smart tachográffal felszerelt járműveket 2025. augusztus 18-ig kell ellátni TCO2 tachográffal.

 

  • CSERE legkésőbb 2024. december 31-ig: egy másik EU-tagállamban (tehát EU-s nemzetközi) forgalomban részt vevő, analóg vagy — még nem okos — digitális (GEN1) tachográffal felszerelt valamennyi jármű (2019. június 15. előtt elsőként forgalomba helyezett járművek)

 

  • CSERE legkésőbb 2025. augusztus 18-ig: egy másik EU-tagállamban (tehát EU-s nemzetközi) forgalomban részt vevő, már okos tachográffal (ST1 vagy GEN2v1) felszerelt valamennyi jármű (2019. június 15. és 2023. augusztus 20. között elsőként forgalomba helyezett járművek)2026. július 1-jétől az ellenszolgáltatás fejében nemzetközi árufuvarozást vagy kabotázst végző kishaszongépjárművek (2,5 t < x ≤ 3,5 t) is, melyek ezzel a dátummal kerülnek be a szociális szabályozás és ezzel a tachográf-kötelezettség hatálya alá. A tachográf kötelezettség nemcsak az újonnan forgalomba kerülő járművekre, hanem a már forgalomban lévő járművekre is vonatkozik. Ez utóbbiakat tehát utólagosan kell az okos tachográf második verziójával (ST2) felszerelni.A hatályos uniós rendeleti szöveg alapján az EU területén nemzetköziben közlekedő járműveket érinti a tachográfcsere. Ezt tovább szigorító szabályt Magyarországon nem hoztak, ezért a tachográf-készülékek cseréjének kötelezettsége nem érinti azokat a haszongépjárműveket, melyeket kizárólag belföldi forgalomban használnak!

 

Smart2 tachográf csere,Smart2 tachográf cseréje,Smart2 tachográf cseréje,tachográf cseréje,

Smart tachográf cseréje,TCO2 tachográf,TCO2 tachográf csere,okos tachográf cseréje,okos tachográf csere,okos tachográf ,Smart2 tachográf csere Győr,Smart2 tachográf cseréje Győr,

Smart2 tachográf cseréje Győr,tachográf cseréje Győr,Smart tachográf cseréje Győr,TCO2 tachográf Győr,TCO2 tachográf csere Győr,okos tachográf cseréje Győr,okos tachográf csere Győr,okos tachográf Győr,

Videó